Borong Tali Cotton Untuk Krusye

♥‿♥ Demi projek beg tali cotton saya yang siap tapi warna tali tidak sama, petang tadi saya sanggup driving jauh-jauh turun ke India Street, Kuching semata-mata untuk membeli tali cotton yang mempunyai warna sama dengan tali sebelum ini.

Warna sedikit berbeza
Taukeh tu inform tali ni jenis waxed cotton cord yang digunakan membuat jala tapi sudah bertahun-tahun lamanya tidak laku dijual berikutan permintaan lebih kepada tali nylon.  Taukeh tu cakap lagi, sekarang ni tali jenis ni sukar dicari (memang betul, sudah pusing satu Kuching cari tali ni di kedai peralatan memancing dan hardware tapi tidak jumpa).

Close up pix
Dia cakap lagi, ini tali sudah tidak dibuat lagi (ntah betul ke tidak) ... apa lagi saya terus borong sampai 10.  Satu ikat berharga RM4.40 dan tengok baki tinggal 10 lagi, kalau ada duit lebih memang beli habis hehehe ... Warna tali ni memang nampak warna kotor masa masih dalam ikatan, tapi bila sudah dikait menjadi beg ianya bertukar menjadi warna yang cantik pula.

Untuk meleraikannya dari ikatan pun satu kerja remeh.  Tali perlu direntang jadi lebih mudah dilerai dan tidak akan kusut.  Mula-mula tu memang tali kusut masai gara-gara tidak dilerai terlebih dahulu. 

0 comments:

 
Walai Krusye © 2008. Design by Pocket