Stress Mengait Doily

Stress betul mengait doily ... saya kurang pasti dengan yang lain, tapi kecenderungan saya melakukan kesilapan ketika mengait doily sangat tinggi.  Doily Koleksi #4 yang saya cuba buat ni pun bukan besar sangat tapi baru beberapa round sudah banyak kali silap.

Projek mengait doily menggunakan benang polyester
Paling bikin stress setiap kali sudah masuk empat lima round baru perasan ada yang silap ... huh!!! Ingat mau cancel la niat mengait doily ni sebab dari petang semalam asyik salah saja.  Lebih baik mengait joining motif saja lepas ni :(

Ini satu-satunya doily yang berjaya saya buat ♥‿♥
Gambar di atas ni merupakan satu-satunya doily yang berjaya saya buat suatu ketika dahulu dengan penuh kesabaran.  Kalau diikutkan, saya lebih gemar mengait fillet dan joining motif berbanding doily atau alas meja bulat.  Mengikut pengalaman mengait fillet dan joining motif, kecenderungan berlakunya kesilapan sangat rendah.

2 comments:

Aku_tulip said...[Reply to comment]

Linda...sabarnya....buat krusye guna benang halus....
saya pon sama...klu buat dolily mesti ada tersilap kat mana².....

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Aku_tulip kalau mengait joining motif & fillet saya bole sabar ... tapi stress mengait doily ni kalah pla tahap kesabaran saya hehehe

benang ni saiznya lebih kurang benang minlon family. selain benang cotton, saya suka benang polyester ni, tahan lasak & kuat.

 
Walai Krusye © 2008. Design by Pocket