1# Baby Cardigan/Jacket/Dress

Hello semua!  Hari ni saya mau share kejayaan saya menyiapkan jaket bayi buat julung-julung kalinya.  Cewah ... memang aura ke'gumbiraan melampau-lampau hari ni.  Maklumlah, usaha sangat berbaloi biarpun mata pedih menghadap skrin laptop berjam-jam lamanya semata-mata untuk study cara-cara mengait baju baby.


Biasalah, kali pertama pasti ada banyak kesilapan sana-sini ... rasa mau putus asa juga pada mulanya.  Tapi dikuatkan juga semangat.  Gambar di atas ni menunjukkan sebelah kiri tu hampir siap tapi silap la pula pada bahagian lengan, jadi terpaksa buka dan kait semula (kanan).

Newborn - 3 month set

Dua hari bertungkus-lumus akhirnya siap!  Terlebih rajin la pula, siap sekali dengan beanie hehehe ... Benang, saya gunakan sebiji benang Ecosse Baby warna Fuschia/White, jarum pula guna hook saiz 3.5mm.  Pattern jaket bayi ni saya dapat di sini:  http://www.patternsforcrochet.co.uk/coat-hat.html

6 comments:

Dinah said...[Reply to comment]

saya pun mau try, belum pernah lagi kait baju bb nie, knitted sweater saja..makasih share linknya..

Dinah said...[Reply to comment]

saya sedang cari benang yang tidak cepat berbulu, saya nak kait sesuatu untuk cucu saya..haha..special sikit konon..susah juga memilih kalau bukan nampak sendiri..boleh suggest tak..hehe..saya nak order..

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Dinah wah bestnya kamu pandai knitting. saya ni lama sudah mau belajar tp malas mau belajar dr youtube. tau crochet sj.

saya biasa guna benang baby acrylic saja kalau buat barangan baby. benang yg kurang berbulu ni, rasanya benang jenis cotton sesuai. kalau baby acrylic berbulu juga tapi lembut.

Dinah said...[Reply to comment]

boleh bagi contoh warna tak, sy nak order..

hehe..semua benang pun berbulu ba kan..ia berbulu supaya hangat bila d pakai..:)

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Dinah Boleh cek pd "Benang Kait Untuk Dijual" - Ecosse Baby Yarn, Alize Burcum Bebe Batik, Cashmere Milky Cotton.

Benang egypt cotton milk pula kebanyakannya sudah habis & belum oder baru lagi.

Dinah said...[Reply to comment]

okey..jaw. makasih a..

 
Walai Krusye © 2008. Design by Pocket