Shopping Aksesori Projek Krusye

Aksesori kraf yang dibeli
Hujung minggu sentiasa merupakan hari terbaik untuk jalan-jalan cuci mata.  Kelmarin ketika jalan-jalan cuci mata di bandaraya Kuching, terserempak pula dengan kedai kraf dan macam biasa, pantang nampak kedai yang menjual aksesori-aksesori kraftangan, gerenti dengan sengaja singgah sebenar. 

Pin keronsang
Sebentar kononnya, tapi hampir sejam juga pusing-pusing menilik setiap barangan dan sempat juga membeli beberapa aksesori kecil untuk projek krusye akan datang.  Antara yang dibeli ialah pin keronsang untuk projek keronsang five petal button flower yang saya buat sebelum ini.  Idea ni pun saya dapat dari marinahunny, thanks marina.

Manik untuk bunga krusye
Manik ni pula saya beli sebagai aksesori tambahan pada projek keronsang saya nanti.  Harap menjadilah nanti, sebab belum pernah lagi buat keronsang.  Jahit manik pun belum pernah ada pengalaman lagi.  Jadi tunggu dan lihat sahajalah hasilnya nanti.

Butang untuk baby booties
Hurmmm ... memang setiap kali singgah kedai kraf tidak sah kalau tidak buang duit ^_^ ada-ada saja benda yang terbeli tanpa dirancang.  Ternampak longgokan butang warna-warni, apa lagi tangan pun gatal sangat mau belek-belek dan beli enam peket untuk stok butang baby booties nanti.

Kain untuk lining
Selain tu, saya juga membeli kain untuk lining untuk tote bag granny square 1# dan 2#.  Jahit lining pun bukan pandai sangat, jadi itu sebab beli kain yang tidak licin dan mudah untuk dijahit.

Tambah stok benang
Stok benang masih banyak lagi, tapi tangan ni gatal sangat mau tambah stok yang masih berlambak di rumah.  Akhirnya beli empat buku benang saja asal tidak kempunan kata orang.  Syukurlah ada suami yang tidak pernah komplen malah menyokong minat saya terhadap bidang kait mengait ni ^_^

4 comments:

marinahunny said...[Reply to comment]

Ur welcome.. Sharing is caring :-)

this is madness said...[Reply to comment]

kita ni walau benang dah banyak tapi sukaaa sangat beli lagi kan? kadang warna tu dah ada, tp kalau tgk dkt kedai mcm sweet je. so tambah lg :D

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@marinahunny ya la ... sedang dlm proses mau buat brooch karang ni.

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@this is madness hahaha ... tu la, memang rasa tidak pernah cukup kalau suda masuk kedai yg jual benda2 ni. asyik mau beli saja.

 
Walai Krusye © 2008. Design by Pocket