Shopping Benang Lina, Ondori & Nona

Saya terjumpa brand benang Lina dan Ondori di sebuah kedai alat tulis di Tabuan Jaya, Kuching ketika jalan-jalan cari makan pagi tadi.  Rupa-rupanya di bahagian belakang kedai ini ada seksyen menjual aksesori kraftangan tetapi tidaklah menawarkan pilihan yang banyak.

Benang Lina
 Bila hantu benang menyampuk, tujuan asal membeli kotak hadiah telah bertukar kepada membeli benang pula.  Tambah-tambah lagi harga benang Lina dan Ondori ni hanya RM2.00 segulung, lebih murah berbanding benang Nona.

Benang Ondori
Sayangnya pilihan warna sangat-sangatlah terhad dan saya cuma membeli lima gulung benang Lina dan lima gulung benang Ondori.  Dari segi tekstur, benang Lina ni agak halus, lembut dan berkilat berbanding benang Ondori dan Nona.  Sementara benang Ondori pula lebih kurang seperti benang Nona cuma benang Ondori sedikit lembut.  Saya cuma membeli segulung untuk setiap warna.  

Benang Nona
Empat pek benang Nona ni pula saya beli di kedai tempat saya selalu shopping benang.  Harga segulung RM2.80 dan kalau beli banyak dapatlah diskaun sedikit.  Rupa-rupanya benang Nona ni buatan tempatan, kilangnya terletak di Jalan Kancil, Off Jalan Pudu, Kuala Lumpur.  Wah ... gerenti harga benang Nona ni jauh lebih murah di Semenanjung Malaysia.  Benang Lina dan Ondori ni pula tiada maklumat pengilang dicetak.

**Sampai rumah baru teringat, saya telah terLUPA membeli kotak hadiah hehehe ...

15 comments:

marinahunny said...[Reply to comment]

Hhahaha tu lah jadinya bila hantu benang menyampuk, kan dah terlupa tujuan asal hahaha. Benang nona yg saya beli di shah alam harganya rm7.50 utk satu pek tu.

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@marinahunny hahaha ... apa lagi, nampaknya terpaksa keluar lg esok. Wah murah betul di sana. sini harga hampir 2 kali ganda.

Aku_tulip said...[Reply to comment]

Marinahunnya...murah tu..kat tpt saya 1 pek rm 9.50 klu tak silap..sebuku rm 2.20 dan katanya nk naik lagi

Linda...ya benang nona tu mesia punya..saya pon memula tak perasan gak...kat semenanjung tak murah juga.....tgk tempat juga kot...ari tu terjumap kat satu blog tu..sebuku rm 2.00....susah kan klu antu benang dh datang :)

this is madness said...[Reply to comment]

tak sabarnyaaaaaaaaaaaaa nak balik msia borong beli benang nona banyak2, terliur dah ni :( :(

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Aku_tulip wah ... RM9.50 1 pek pun kira murah berbanding di Kuching. Ada kedai yg jual RM3.00 sebuku.

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@this is madness hahaha ... memang dasyat demam benang ni. kalau boleh satu kedai diborong.

MamaDaniel said...[Reply to comment]

Sis Jaw.. byk tu borong benang... terliur tengok.. hehe..

kat area saya sekarang harga nona RM2.20. Kalau balik kampung dapat la RM2.00. :)

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@MamaDaniel hehehe ... mana tidak, hantu benang dan merasuk tu sbb borong sampai dompet nipis hehe.

Louisa Mae said...[Reply to comment]

hai sis kat shah alam beli kat kdai mne?

Louisa Mae said...[Reply to comment]

hai sis kat shah alam beli kat kdai mne?

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Louisa Mae Owh ... benang2 ni saya beli di Kuching.

Heidi said...[Reply to comment]

tumpang tanyak, kedai ney ktk beli benang tok?

Jaw Sanggin said...[Reply to comment]

@Heidi, Saya beli benang ni di Tabuan Jaya, Kuching ... bersebelahan dgn kedai jam.

Mz_Winny said...[Reply to comment]

hai...byk juak kedai alat tulis n kedai jam sia ko.....kmk mok survey juak lah.kmk nang hantu bhenag juak.tp kedai ne ya tek kah...arah building nya?

Jaw @ MyGamanBorNeo said...[Reply to comment]

@Mz_Winny Saya pun x ingat nama kedai tu.

 
Walai Krusye © 2008. Design by Pocket